تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

تصاویر | فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021

کد خبر: ۲۹۷۶۸
در سراسر جهان بیش از 41.700 فرودگاه‌ مختلف وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خوب و بد هستند.


 بعضی‌هایشان مجهز و برخی دیگر صرفا باند فرودگاهی برای پرواز به نقطه‌ای دیگر هستند. امّا همیشه می‌توان لیستی از بهترین‌ها تهیه کرد برای آشنایی بیشتر با خدمات باکیفیتی که در جهان در حال ارائه است. 

در  این مطلب قصد داریم  شما را با 10 تا از بهترین فرودگاه‎های جهان در سال 2021 آشنا سازیم. 

1-فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ یکی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان بوده که علاوه بر ترافیک مسافربری بالا، تعداد قابل توجهی هواپیما‌ی باربری در آن فعال است. فرودگاه هنگ کنگ از سال 1999 تا کنون 8 بار به عنوان برترین فرودگاه جهان انتخاب شده و به عنوان دومین فرودگاه پر افتخار اسکای ترکس شناخته شده است. 
 
2-فرودگاه بین المللی کانسای


فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه بین‌المللی کانسای جزو شناخته شده‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود.  فرودگاه کانسای در یکی از جزایر ساحل اوسکا واقع شده و مهندسی ویژه‌ای دارد. همچنین فرودگاه کانسای به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و شبکه بزرگی از مسیرهای داخلی و بین المللی را فراهم کرده است.
  
3- فرودگاه بین المللی هیترو لندن

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه هیثرو (Heathrow) یا هیتروی لندن نیاز به معرفی خاصی ندارد و بسیار شناخته شده است. این فرودگاه با داشتن 4 ترمینال و مساحتی به بزرگی 12.14 کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین فرودگاه بریتانیا و یکی از 5 فرودگاه بزرگ اروپا شناخته می‌شود.
  
4- فرودگاه زوریخ

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه زوریخ سوئیس مانند شهر و کشوری که در آن واقع شده است، از بالاترین استاندارهای روز جهان پیروی می‌کند. در فرودگاه زوریخ ضمن بکارگیری از جدید‌ترین فناوری‌ها طیف وسیعی از خدمات برای مسافرین مانند : مرکز پزشکی و امکانات تفریحی گرفته تا در نظر گرفتن سالن‌های خانواده و لانژهای متعدد  در نظر گرفته شده است.

 
5- فرودگاه مونیخ


فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه مونیخ پس از فرودگاه فرانکفورت دومین فرودگاه شلوغ آلمان شناخته می‌شود و بیش از 15 کیلومتر مربع مساحت دارد. اما با این وجود، ملاک‌های دیگر غیر از بزرگی و میزان تردد برای انتخاب بهترین فرودگاه‌های جهان وجود دارد و یکی از این موارد که در دهه‌های اخیر توجه ویژه‌تری به آن شده است، در نظر گرفتن امکانات رفاهی در فرودگاه‌ها است. جایی که فرودگاه مونیخ با ایجاد 150 غرفه و 50 مکان برای خوردن و آشامیدن به یک مرکز خرید بزرگ به نظر می‌رسد.
  
6-فرودگاه بین‌المللی ناریتا

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه بین المللی ناریتا که با نام تویکو ناریتا نیز شناخته می‌شود از لحاظ بار و مسافران بین المللی شلوغ‌ترین فرودگاه ژاپن است. در سال 2021 کمپانی اسکای ترکس 3 فرودگاه از ژاپن را در در فهرست 10 تایی خود گنجانده است که با توجه به این، ژاپن را می‌توان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان محسوب کرد.
 
7-فرودگاه بین المللی اینچئون

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه بین المللی اینچئون بزرگ‌ترین فرودگاه کره جنوبی و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در جهان است که در سال‌های 2009 و 2012 به عنوان برترین فرودگاه‌ جهان شناخته شد. فرودگاه بین المللی اینچئون کره به غیر از آسیانا ایرلاینز، قطب 10 شرکت هواپیمایی دیگر نیز است.
 
 
8- فرودگاه چانگی

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه پرآوازه چانگی بدون شک یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه سنگاپور از سال 2013 تا 2020 و به طور متوالی، 8 سال به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته می‌شود. علاوه بر آن نیز از سال 1999 تا کنون 3 بار دیگر هم به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی شده بود، اما آنچه در سال جاری شاهدش هستیم سقوط دو پله‌ای چانگی و قرار گرفتن در جایگاه سوم است. علاوه بر زیبایی، فرودگاه چانگی دارای بزرگ‌ترین قطب مسافربری در جنوب شرقی آسیا است.
 
9-فرودگاه هانه‌دا

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

فرودگاه بین‌المللی توکیو که با نام فرودگاه هانه‌دا نیز شناخته می‌شود از سال 2017 تا کنون همیشه در جایگاه دومین یا سومین فرودگاه برتر اسکای ترکس حضور داشته است. البته فرودگاه هانه‌دا به عنوان بهترین فرودگاه داخلی و تمیز‌ترین فرودگاه جهان نیز شناخته می‌شود.
 
10-فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه‌های برتر جهان در سال 2021 کدامند؟

این فرودگاه نخستین بار در سال جاری با کنار گذاشتن فرودگاه هانه‌دا و یکه تازی 8 ساله چانگی سنگاپور، موفق به کسب مقام نخست برترین فرودگاه دنیا در سال 2021 شد. طبق تعریف سایت اسکای ترکس فرودگاه بین المللی حمد، معماری بسیار زیبا و چشمگیری در ساخت مجموعه ترمینال های فرودگاه در آن به کار رفته است و به همین دلیل از لوکس ترین فرودگاه های جهان محسوب می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز